PageRank Update e mort! Adaptați-vă!

Iată și primul articol pe acest nou blog. Am sărit peste clasicul articol, gen: 'Primul post/Am revenit/Iată-mă aici' în favoarea unui articol pe care-l consider interesant, articol ce-l plănuisem de ceva timp și pe care voiam să-l public ca guest post pe blogul de dezvoltare personală al lui Mihai, adică Gândim Rațional.

Așadar, în articolul acesta vorbesc despre pagerank update, un aspect foarte important pentru un blogger, deoarece e ca o notă ce reflectă calitatea paginii web pe care o deține. N-am să fac recapitulare despre ceea ce înseamnă pagerank update și restul, dar am să menționez marele beneficiu pe care-l oferă. Monetizarea.

Monetizarea unui blog constă în mai multe lucruri: PageRank Update, DA (Domain Authority), PA (Page Authority) și altele. Însă unul dintre ele e mort de mai bine de 1 an. Vorbesc aici de pagerank update. Google nu a mai avut timp sau nici chef să mai evalueze paginile web din lumea asta încă din Decembrie 2013, dacă nu mă păcălește memoria. Sincer, eu am sesizat treaba asta încă din același an când Google începea să întârzie actualizările trimestriale.

Buuun! Și acum ce facem? Păi vă spun eu, cel puțin cum văd eu lucrurile. DA și PA în România nu sunt niște criterii prea calculate de către advertiseri (așa văd eu), așa că monetizarea blogului/site-ului e din ce în ce mai grea. De ce? Pentru că site-urile noi (exemplu e chiar blogul meu) nu vor mai avea prea curând o notă dată de Google, așa că advertiser-ului îi e mai greu să ia în calcul o investiție într-un blog care nu mai are un indice de calitate favorabil. Așa că, în timp ce bloggerii noi vor sta prost cu monetizarea, cei vechi, în schimb, vor avea advertoriale la greu, pentru că advertiserii încă se bazează pe criterii vechi și ineficiente când vine vorba de promovarea unor produse.

Și acum îmi pun întrebarea. Unde e logica în marketing-ul românesc de a investi într-un blog care are pagerank, dar ioc trafic, când poate investi într-un blog popular, dar fără pagerank? Da, înțeleg că scrierea unui advertorial constă în niște backlink-uri afurisite, dar până la urmă cu ce te ajută pe tine în afară de o statistică enervantă? Gândiți logic, advertiserilor!

Luați-o pe bâjbâite. Ai un produs, o cremă de față. Vrei promovare și apelezi la un blogger cu trafic scăzut, dar cu pagerank. Unde e potențialul câștig? Nu e! Degeaba tu dorești promovarea unui produs și scrierea unor topuri de advertoriale cu anumite cuvinte cheie, dacă tu promovezi produsul unde nu e lume, așa că nimeni nu va ști să caute acele cuvinte cheie pe Google. Și unde îți e profitul? Niciunde! Dar ia gândește altfel. Apelezi la un blogger fără pagerank, dar cu trafic. Șansele ca lumea să-ți cumpere produsul e mult mai mare, deci e mult mai bine decât un amărât de backlink.

Deci, advertiserii din România sunt obișnuiți să se bazeze pe niște chestii care-s moarte în momentul de față, total ineficiente pentru ei... E chiar așa greu? Nu, nu-s expert în marketing, dar e o chestie doar de logică.. Trebuie doar să se adapteze. Atât advertiserii, cât și bloggerii. Nu mai trageți tare să faceți SEO, să dregeți pentru un PageRank Update care nu mai există de mai bine de 1 an.

Voi ce părere aveți???


Distribuie

Articole similare

First

1 comentarii:

comentarii