"Bani pentru toată lumea!" Ținta sunt cei disperați

Astăzi am fost cu mama să facem ceva cumpărături și ne-am oprit să cumpărăm o tavă de mici de oaie, cei mai buni mici din oraș. Am intrat în carmangerie și stând la coadă am zărit pe jos flyer-ul de îl vedeți mai sus. L-am ridicat și am început să citesc și mi-am zis: Uite aici făcătură!

Am îndoit-o și am băgat-o în buzunar și tot așteptând la coadă stăteam și mă gândeam cât de naiv să fii să crezi că acest flyer reprezintă o firmă care oferă împrumuturi de bani pentru oricine? Așa, "fără garanții, fără giranți". Nu specifică suma pe care o acordă ăștia, dar modul în care se prezintă oferta e pur și simplu idioată. Mărimea unui bon fiscal de hypermarket, calitatea scrisului pur și simplu proastă, deci ăștia au folosit propria lor imprimantă, pentru că la un xerox nu ai parte de așa ceva.

Ținta? Cei disperați. Aici intră cei care nu au bani să trăiască de pe o zi pe alta, cei bătrâni, pensionarii mai exact. "Rețeaua", așa cum vreau eu să o numesc acum, are și pretenția să fie pensionari până în 75 de ani, să fie pe caz de boală, să aibă minim 350 de lei pensie, sau oameni cu salariul minim pe economie sau chiar PFA. Really? Și "Rețeaua" nu are nevoie de garanții și de giranți. E simplu să te prezinți cu un "minim de de documente" și ai obținut împrumutul. Așadar, ăștia ori te pun să semnezi vreo clauză ascunsă de te trezești că-ți ia casa la prima întârziere de plată, ori sunt cămătari din ăia de te terorizează în miez de noapte cu geamuri sparte, mașină vandalizată și alte chestii ce pun în pericol siguranța omului.



Modul în care e prezentată "oferta" arată clar că cei din spatele acestei afaceri sunt niște amețiți, niște oameni care nu au nevoie de destule studii și cunoștințe în domeniul bancar ca să păcălească niște oameni disperați, pentru că doar astfel de oameni ar apela în stânga și în dreapta la orice ofertă scrisă pe o banală hârtie.

Și ca să fie și mai prostească toată chestia asta cu "Bani pentru toată lumea!", numărul de contact e scris cu marker-ul. Nu înțeleg de ce nu au scris tot la calculator, așa cum trebuie. Asta mă duce cu gândul că cei din spatele păcălelii așteaptă să sune X număr de oameni la acel număr, apoi după ce semnează documentele ăștia se fac nevăzuți, iar numărul nu mai e alocat, pentru că, cine știe... o fi vreo cartelă. Apoi fac alte oferte, alte numere. Acum încerc să elucidez și eu misterul, dar sper să mă ajute Sherlock Holmes dacă-mi vede articolul ăsta.

Sfatul meu, dacă vreți să-l luați în seamă, e să nu luați de bună o astfel de ofertă. Dacă vreți bani și nu aveți încotro, apelați la cei care sunt autorizați, care există ca firme, care au o reputație și știți că nu e păcăleală, altfel veți ajunge să regretați toată viața. Și nu în ultimul rând, în astfel de cazuri e obligatoriu să citiți, măcar o dată în viața voastră... contractul.

Distribuie

Articole similare

Previous
Next Post »

4 comentarii

comentarii
4 octombrie 2015 la 19:52 delete

Astia sunt camatari clar! Din pacate cred ca or sa aiba parte de multi clienti pentru ca oferta e imbietoare pentru cei disperati.

Răspunde
avatar
4 octombrie 2015 la 20:02 delete

Da, așa e. Cine știe de când e oferta asta. :)) Săracul de mine.. de abia acum am aflat de ea. :)))

Răspunde
avatar
5 octombrie 2015 la 00:09 delete

Și, totuși, sunt oameni creduli care cu siguranță i-au sunat. Cred că soluția ar fi să nu mai fim atât de creduli și să lăsăm pe oricine să ne bage pe gât orice.

Răspunde
avatar
5 octombrie 2015 la 00:21 delete

De acord cu tine, Daniela. Dar foamea de bani e atat de mare incat le orbeste gandirea. Ei actioneaza impulsiv. E ca sevrajul in mintea unui dependent de jocuri de noroc. Nu ii pasa cum face rost de bani atata timp cat reuseste sa faca rost. Abia apoi vede consecintele.

Răspunde
avatar