De pe 2 Iunie, ROTLD va permite inregistrarea de domenii .ro cu diacritice



Vă anunț că pe 2 Iunie 2015 îmi voi deschide blogul cu adresa de mai sus. După ce că valoarea mea e atât de mare încât nu încape display-ul de pe cântar să-mi afișeze toate cifrele, de pe 2 Iunie valoarea-mi va crește la 'fără număr reloaded', deoarece îmi voi pune o căciuliță la cuvântul ce-mi descrie sexul.

Și-acum să vă spun de ce am scris articolul ăsta. Lăsând gluma la o parte (momentan), ROTLD, știți voi, cei care vă oferă super serviciul de înregistrare domenii .ro, va permite, începând cu 2 Iunie 2015, înregistrarea de domenii cu diacritice. Adică astea. ș, ț, ă, â, î.

foto credit: economica.net
Așa cum scrie în imaginea de mai sus, actualizarea software ce va permite celor dornici să-și deschidă un site nou se va face pe 2 Iunie 2015, ora 23, serviciul de înregistrare nemaifiind disponibil pentru doar 2 ore. Oricum, cine stă la ora aia să-și deschidă un site?

Stând și analizând puțin din experiența mea minimă în SEO, constat că treaba asta ar avea o mică problemă. Dacă ați observat, Google detectează prezentele articole scrise cu diacritice, ca și cum nu ar avea diacritice. Mai exact, dacă dau căutare fără diacritice pe Google, motorul de căutare îmi va afișa un articol al cărui titlu conține diacritice, numa' că algoritmul va vedea diacriticele ca și cum n-ar fi. Și ca să mai explic din nou, dacă voi căuta: "suruburi pentru insurubat intr-o gaura cu filet", Google îmi va afișa un titlu care conține câteva cuvinte din această căutare, dar care conțin diacritice. Deci, Google nu prea vede diferența dintre 'ș' și 's'.

Astfel, ce se întâmplă după ce ROTLD va permite înregistrarea unor domenii cu diacritice? Să spunem că în prezent există site-ul dezvoltarepersonala.ro, iar de la 2 Iunie 2015, un șmecher în ale dezvoltării personale va înregistra domeniul dezvoltarepersonală.ro. Având în vedere că au aceeași nișă, același domeniu cu excepția unei litere, Google nu vede diferența, așa că indexarea o va face cum îi place lui, luând în calcul factori privind optimizarea articolelor în sine, a site-ului și altele. Însă utilizatorul are parte de o confuzie. 'Bă, ăsta e unul și același?' În fine, va fi aiurea, zic eu.

Și să nu menționez că există mulți oameni care nu au habar să scrie cu diacritice... Poate cei de la ROTLD află de la articolul meu și mă lămurește și pe mine, dacă va exista o confuzie pentru utilizatori, acum că vor permite înregistrarea de domenii.ro cu diacritice.

Distribuie

Articole similare

Previous
Next Post »

2 comentarii

comentarii
28 mai 2015 la 00:01 delete

De ce?? mi se pare atat de inutil si complicat

Răspunde
avatar
28 mai 2015 la 18:04 delete

Habar nu am... Chiar e inutil, complicat mai puțin.

Răspunde
avatar