În goana după avere


În ultimul timp am început să văd pe la televizor numa' cazuri create pentru rating, pentru bani, pentru râcă, pentru a stârni curiozitatea telespectatorului plictisit, obosit, amețit și lipsit de creativitate. Da, telespectatorii din România preferă să-și micșoreze coeficientul de inteligență privind show-uri regizate. Totul e regizat, chiar și atunci când ai motive să nu crezi asta. Mintea poate fi înșelată foarte ușor.

Cele mai populare cazuri create de emisiunile astea de "taclale" (ex: Măruță, Acces Direct, WoW Biz, etc) sunt reprezentate de oameni morți, amante apărute de nicăieri care ar vrea o bucată de avere. Alți oameni morți, copii apăruți de nicăieri ș.a.m.d. Și de acolo începe o întreagă telenovelă. Bătaie în direct (regizată și asta), testul poligraf, dezvăluiri incendiare și tot așa. Toate cazurile astea pentru bani. Da, și amantele vor ceva bucățică de pământ uneori, deși nu au nici măcar un drept. Dar ce să le faci? Lăcomia e lăcomie. 

Astăzi văzusem pe la TV ceva legat de o presupusă amantă a lui Vadim Tudor, un om căruia i-am purtat respectul, deoarece era unul dintre puținii oameni culți din politica românească. Atât! In rest, naiba știe ce a mai făcut și el la viața lui, ca oricare alt om politic. În fine, văzând chestia asta gândeam cu voce tare, iar mama era alături. Ea mi-a explicat că amanta respectivă nu vrea nimic din averea lui Vadim și că tot scandalul ăsta ar fi început de la Antena 1 (știrea vâzând-o pe ProTV, la Măruță).

Nu înțeleg de ce mereu se întâmplă chestiile astea. Imediat după ce moare o persoană cunoscută de la TV, apare un individ din umbră spunând că e sânge din sângele lui. Și că vrea și el niscai bani. De unde atâta tupeu? Să mai menționez de multiplele cazuri difuzate de Măruță și Acces Direct, cu copii abandonați care au ajuns să fie adoptați de familii din SUA, apoi părinții ăia de tot rahatul află pe unde au ajuns și-i imploră să se întoarcă acasă, să îi ajute și pe ei? Păi din partea mea, ăia nu pot fi numiți părinți. Să naști un copil, să-l arunci ca pe o cârpă, apoi o familie cu inimă îl adoptă, îl crește, îl educă, ajunge undeva sus, apoi părinții biologici află și brusc le vine dorul? Serios? Marș, jigodie!

Și mă deranjează foarte mult că la TV se difuzează numa' rahaturi din astea. Mă, dar nimeni nu vine la Măruță să discute despre o super invenție premiată cu aur la Geneva? Nimeni? De ce nu facem și noi asta, să ne promovăm valorile? De ce promovăm incultura? De ce aducem în prim plan și de ce dracu' contribuim (prin butonat telecomanda) la chestia asta? 

Iar apoi ne trezim cum o turmă spune: Vai, dar numai prostii difuzează ăștia la televizor. Numai scandaluri, numai mondenisme, țărănisme, etc. Păi da, se difuzează. De ce? Pentru că cei de la conducere au văzut statisticile. Când se dă starea vremii, pe oameni nu îi interesează. Cum apare Guță cu Beyonce de România, pac milioane de români cu ochii glonț la televizor. Și apoi te miri de ce Gică de la satul X nu știe în ce țară trăiește. Sau te miri de ce Olguța nu știe unde se duce soarele pe timp de noapte... Pentru că televizorul nu educă și nu va educa un om. Televizorul atrage atenția, manipulează, tâmpește omul.

Eu nu mă uit la TV decât atunci când pun un film sau un serial. Și mă mai uit la un Masterchef, Vocea României, Românii au talent. Toate astea ca să mă amuz, să mă simt bine. Nu culeg nimic din ele. E divertisment și atât. În rest? Nimic! Voi de ce vă uitați la TV? 

Distribuie

Articole similare

Previous
Next Post »